Entri Terkini »

03/05/2009

Pelajar USU Ditahan Di Rumah Sakit Permata Bonda, Medan.

KOTA MEDAN: Pada 11 April yang lalu, seorang ahli PKPMI-CM telah dimasukkan ke Rumah Sakit Permata Bonda, Medan akibat sakit yang dihidapi dan memerlukan rawatan inap.Ahli tersebut adalah pelajar FK USU ’07, saudari Yauzieha yang telah diserang migrain pada tahap yang kuat sehingga terpaksa dimasukkan ke wad tersebut.

Saudari Yauzieha sebelum itu telah mengalami demam selama 4 hari dan pada hari jumaat beliau telah mengadu bahawa beliau merasakan kesakitan yang terlalu kuat pada bahagian kepala.

Setelah didiagnosa oleh doktor,saudari Yauzieha telah didapati menghidapi migrain yang kuat dan telah mengalami ”photofobia” serta saudari Yauzieha mendapati bahawa beliau tidak tahan pada suasana yang bising.

Oleh yang demikian, Yang Di Pertua PKPMI-CM, Saudara Amsyar bin Mohammad beserta exco-exco PKPMI-CM yang lain telah mengambil inisiatif untuk turun melihat sendiri keadaan ahli yang sakit tersebut.

Ketika menziarahi pelajar FK USU ’07 terbabit beliau memberitahu bahawa beliau akan menjalankan pemeriksaan EEG (Electroencephalography), dan setelah mendapatkan rawatan daripada pihak rumah sakit, keadaan beliau kembali stabil. Beliau dijangka keluar dari rumah sakit pada keesokan harinya.

Pihak PKPMI-CM menyeru semua mahasiswa Malaysia untuk sama-sama mendoakan kesembuhan pelajar berkenaan agar beliau dapat kembali ke kuliah seperti biasa. Sekian terima kasih.


Oleh: Biro Kebajikan

0 comments: