Entri Terkini »

28/02/2009

Pengenalan Blog Interaktif PKPMI-CM


Alhamdulillah. Bersyukur kita ke hadrat ilahi kerana atas limpah dan kurnia serta rahmatnya maka pada hari ini kita masih lagi dikurniakan dengan nikmat iman dan islam. Selawat atas junjungan besar Rasulullah Saw. yang menjadi contoh suri teladan yang terbaik buat seluruh kaum muslimin.

Blog PKPMI-CM ini dibina bertujuan bagi merealisasikan antara hala tuju persatuan sebagai satu-satunya pertubuhan yang diiktiraf oleh kerajaan Malaysia iaitu menjaga kebajikan setiap ahli dari sudut pendidikan, kesihatan, dan segala urusan kehidupan di Medan. Kita akan menjadikan islam sebagai agama rasmi seperti yang termaktub dalam perlembagaan tanpa menghalang mana-mana penganut agama lain untuk menjalankan ritual agamanya masing-masing. Malah, kita akan berusaha untuk menggembleng kekuatan yang ada pada bangsa India, Cina dan Melayu dalam rangka mewujudkan sebuah keluarga besar PKPMI-CM yang akan mengangkat Malaysia ke persada antarabangsa.

Semoga blog pkpmi-cm ini menjadi wadah kepada para ahli untuk menyalurkan sebarang komentar, pandangan, masalah maupun cadangan yang membina kepada persatuan dalam rangka mewujudkan sebuah masyarakat progresif yang cemerlang, gemilang dan terbilang dari aspek sosial dan tingkah lakunya.

Wallahua'lam

Biro Jurnalistik Persatuan Kebangsaan Pelajar-Pelajar Malaysia di Indonesia Cawangan Medan (PKPMI-CM)

0 comments: