Entri Terkini »

26/04/2010

Laporan Makan Malam Bersama Duta Besar Malaysia ke Indonesia

Pada 13 April 2010, bertempat di Hotel Grand Angkasa, Medan, telah berlangsung Majlis Makan Malam bersama Duta Besar Malaysia ke Indonesia, TYT Dato’ Syed Munshe Afdzaruddin Bin Syed Hassandi.

Majlis tersebut bermula sekitar pada jam 8.00 malam. Majlis ini dimulai dengan kehadiran tetamu-tetamu kehormat lainnya seperti Konsulat Jenderal Malaysia di Medan, Pn. Norlin Othman, Pengarah JPMI, Dato’ Junaidi beserta wakil-wakil dari Expo Pendidikan yang sedang berlangsung selama 2 hari, iaitu 13 dan 14 April 2010.

Selain itu, majlis juga dihadiri pelajar seramai 110 orang pelajar, gabungan dari Universitas Sumatera Utara (USU), Universitas Medan (UNIMED) dan Institut Agama Islam Negeri Medan (IAIN).

Di majlis tersebut, terdapat beberapa wakil pelajar membuat persembahan iaitu tarian modern dance dan band. Kedua persembahan tersebut mendapat pujian DUBES. Menurut beliau, walaupun pelajar sibuk belajar, tetapi bakat tetap harus diasah supaya lebih berkembang dan membuatkan personaliti menjadi lebih menarik.



Selain itu, DUBES juga telah menunjukkan bakat beliau seperti menyanyi dan menari poco-poco. Tarian ini telah diikuti secara beramai-ramai oleh para pelajar yang hadir. Majlis makan malam ini berlangsung dalam suasana yang santai dan berakhir pada kira-kira jam 11 malam waktu Medan.

Sekian, dari kami PKPMI-CM

*Gambar Majlis Makan Malam Bersama Duta Besar Malaysia ke Indonesia akan menyusul kemudian.

0 comments: