Entri Terkini »

08/06/2009

Laporan Program BAKSOS Bersama Anak-anak Yatim

MEDAN: Pada 19 April 2009 yang lalu, persatuan di bawah PM-USU, Medical Emergency Team (MET) telah mengadakan program Bakti Sosial bersama anak-anak yatim di Panti Asuhan Aceh Sepakat, Medan.

Acara utama dalam program BAKSOS ini adalah:

  • Pemeriksaan tanda vital
  • Pemeriksaan golongan darah
  • Pemeriksaan gigi
  • Penyuluhan kesihatan dan pengisian LDK


Pemeriksaan tanda vital & pemeriksaan gigi oleh pelajar Malaysia FK & FKG USU.


Latihan Dalam Kumpulan antara panitia dan anak-anak Panti Asuhan


Program ini tamat kira-kira pada jam 2 petang. PKPMI-CM mengucapkan tahniah pada PM-USU yang turut memainkan peranan dalam membantu dan memberikan sokongan pada MET dalam kejayaan program tersebut, turut diucapkan tahniah pada panitia-panitia program BAKSOS yang bertungkus-lumus dalam menyelenggara program ini.

Semoga program seperti ini dapat diteruskan dengan wujudnya persatuan MET di bawah naungan PKPMI-CM supaya terus celik dengan masalah kesihatan masyarakat lingkungan terutamanya di Medan sekaligus menguatkan skill profesion yang bakal disandang oleh pelajar-pelajar Malaysia terutamanya yang mengambil bidang Kedokteran dan Kedokteran Gigi.

Ayuh Tingkatkan Kepedulian Terdahap Masyarakat Lingkungan!

1 comments:

YDP said...

thniah d ucapkan sbb bjaya mgadakan prog utk ank yatim...sedikit tegoran...lps ni klu nk wt banner or iklan,selain ltk logo MET...sile ltk skali logo PKPMI-CM or PMUSU...mnunjukkan anda di bwh naungan PKPMI-CM...tq=)